Здесь нашел интересный обзор

ԸՆԴՎԶՈՒՄՆ ՈՒ ԸՆԿՐԿՈՒՄԸ ՌԱՖԱՅԵԼ ՄԵԳԱԼԻ ՆԿԱՐՆԵՐՈՒՄ

Ստեղծվել է՝ Կիրակի, 15 Հոկտեմբեր 2017 Հեղինակ՝ cultural
  Այս օրերին Հայաստանի ազգային պատկերասրահում ցուցադրվում են Ռաֆայել Մեգալի «Հովազներն իմ ծաղկած այգում» խորագիրը կրող կտավները: Ցուցահանդեսը տևելու է մինչև հոկտեմբերի 25-ը: Մինչ Հայաստանում ցուցադրվելը, այս կտավները տեղ են գտել Վենետիկի բիենալեի հայկական տաղավարում. 12 կտավև 3 իկոնա: Կան նաև հատուկ Ազգային պատկերասրահի ցուցադրության համար արված ստեղծագործություններ:

 «Արման Ծատուրյանի հրավերով որոշեցինք նկարները ցուցադրել Հայաստանում` հայ հանդիսատեսի համար»,- ասում է Ռաֆայել Մեգալը։

 «Հովազներն իմ ծաղկած այգում» շարքի կտավներն իրար փոխլրացնող հակադրություններ են: Բազմերանգությունը կտավները դարձնում է գրավիչ, բայց գույների հագեցվածության մեջ վախի ու անկարողության մթնոլորտ կա: Բնության ու ներդաշնակության հետևում Մեգալը ցույց է տալիս հակասությունները:

 «Հագեցած ու հակադիր գույների շնորհիվ Մեգալը ստեղծում է գրավիչ կտավներ, որոնք անդորր չեն բերում ու հանգստացնող չեն: Նկարչի համար հովազները վսեմության գաղափարի կրողն են, որոնք գրավում և, միևնույն ժամանակ, սարսափեցնում են: Հակասական զգացմունքների մեջ բնությունը հիշեցնում է կորուսյալ դրախտը»,- մեկնաբանել է համադրող Ջաննի Մերկուրիոն:

 Մեգալը փոքր տարիքից էլ սիրել է կատվազգիներին․ «Մեր հայկական մշակույթի մեջ շատ են օգտագործվել հովազներ: Նրանց մեջ են միավորվում ներդաշնակությունը, գեղեցկությունն ու վտանգը»:

 Ցուցահանդեսի առանցքը «Նկարիչն ու իր մայրը» ինստալիացիան է: Երկգլխանի հովազները հոշոտում ու պատառոտում են Արշիլ Գորկու կտավը: Շեշտելով ցեղասպանությունը` նկարիչը կատվազգիներին համեմատում է երիտթուրքերի հետ, իսկ նկարը` հայերիս: Երկգլխանի հովազները կանգնած են հայկական կարմիր գորգի վրա՝ սպիտակ նախշազարդերով: Կարմիրն արյունն է, սպիտակը`հույսը:

 «Մարդը՝ որպես Աստծո կատարյալ ստեղծագործություն, կտավ է, դրա համար էլ մարդուն պատկերող նկարի ոչնչացումը վանդալիզմ է: Այդ հովազներն ընչաքաղց են, բայց մուգ գույնն ու ողորկ մակերեսը դրանց ինչ-որ կերպ գրավիչ է դարձնում, իսկ չարն իր մեջ գրավող ուժ ունի, որը պետք է հաղթել»,- մեկնաբանել է Ռաֆայել Մեգալը:

 «Երկակի ինքնություն» կտավում հովազի գլխով ու մարդու մարմնով արարածը մարդու երկակի բնության խորհրդանիշ է:

 Կտավներում բնական տարրերը դառնում են զարդանախշեր: Մեգալը Սուրենյանցի նման հետաքրքրված է հայկական մանրանկրաչությամբ: Այս ցուցահանդեսով Մեգալը մեծարում է Վարդգես Սուրենյանցին` ներկայացնելով նրա «Ֆիրդուսին կարդում է «Շահ-Նամե» պոեմը Շահ Մահմուդ Ղազնևիին» կտավն իր մեկնաբանությամբ: Վարդեգես Սուրենյանցի և Ռաֆայել Մեգալի նույնանուն կտավները ցուցադրված են կողք կողքի:


Մերի Հովհաննիսյան

Լուսանկարները Ռուբեն Մարտիրոսյանի

0 0 0մեգալ3

0 0 0մեգալ1

0 0 0մեգալ4

0 0 0մեգալ5

0 0 0մեգալ7

0 0 0մեգալ2

0 0 0մեգալ6
Դիտումներ: 1049