Ինտերվենցիա՝ մեկ երեկո, հինգ պրեմիերա

Տարեվերջին` դեկտեմբերի 28-ին, Կոմիտասի անվան Կամերային երաժշտության տանը տեղի ունեցավ գրական-երաժշտական երեկո-ցուցահանդեսը, որի նախապատրաստական աշխատանքներին ակտիվորեն մասնակցում էին երիտասարդներ` արվեստի տարբեր ոլորտներից: Միջոցառումը մեծ աղմուկ էր բարձրացրել համացանցում և դա իզուր չէր: Այն նշանավոր էր գաղափարով, որը իրոք բացառիկ էր. միավորվել էին գրականությունը, գեղանկարչությունը և երաժշտությունը: Այս փունջը հանդիսատեսին հնարավորություն տվեց որոշ չափով ծանոթանալ մեր օրերում ստեղծվող արվեստի գործերին:
Առաջին բաժնում հայ ժամանակակից պոետներն ու արձակագիրներն ընթերցեցին իրենց գործերը, երկրորդ բաժնում` ցուցադրվեցին գեղանկարիչների կտավները: Միջոցառման երրորդ` երաժշտական մասում հնչեցին հայ ժամանակակից երիտասարդ, բայց արդեն կայացած կոմպոզիտորների նոր ստեղծագործությունները` գրված հայ ժամանակակից պոեզիայի հիման վրա:

Առաջին ստեղծագործությունը Վարդան Հարությունյանի «Կրակոց»-ն էր` ըստ Հասմիկ Սիմոնյանի համանուն բանաստեղծության: Նա տեքստի մեկնաբանմանը մոտեցել էր ոչ այնպես, ինչպես մեր մյուս մասնակիցները. նա չէր հանձնել տեքստը երգչին` դարձնելով վոկալ երկ: Հնչեց միայն մաքուր խոսքը, որը հարստացվել էր էլէեկտրոնային տեխնոլոգիաների հնարավորություններով: Կոմպոզիտորը տարիներ շարունակ նվագում է ռոք խմբում, իսկ 2011-ից կոմպոզիտոր և կիթառահար Վարդան Գասպարյանի հետ հիմնել է «Lighthouse new jazz project» դուետը: 2012թ. հիմնել է ժամանակակից էլէկտրո-ակուստիկ իմպրովիզացիոն երաժշտական նախագիծ գերմանացի սաունդ-արտիստ Մարկուս Բոյթերի հետ: Ներկայումս մասնակցում է էլեկտրո-ակուստիկ իմպրովիզացիոն նախագծերի: Այս բնագավառում ունեցած փորձի արդյունքում էր, որ Վարդան Հարությունյանը դիմեց էլէեկտրոնային տեխնոլոգիաներին: Սա իրոք տպավորիչ էր, ոմանց համար անսպասելի: Արտերկրում ամուր դիրք ունեցող էլէկտրոնային երաժշտությունը Հայաստանում դեռևս առաջին քայլերն է կատարում:

Այնուհետև հնչեց Հովիկ Սարդարյանի «Մադրիգալ»-ը սոպրանոյի և թավջութակի համար: Այստեղ օգտագործված էր Ռուզաննա Ոսկանյանի բանաստեղծությունից մի հատված, որը բովանդակության քնարականությամբ և սիրային ուղղվածությամբ կոմպոզիտորին հիշեցրել է Վերածննդի դարաշրջանում լայն տարածում ստացած Մադրիգալ ժանրը: Ինչպես գիտենք, Մադրիգալ նշանակում է մայրենի լեզվով գրված երգ` հաճախ սիրային-քնարական բովանդակությամբ: Վերնագրի հենց այս մեկնաբանմամբ է առաջնորդվել Հովիկ Սարդարյանը այդ բանաստեղծությունը երաժշտության մեջ արտացոլելու համար: Բացի այդ` Մադրիգալը լայն կիրառում ստացավ քսաներոդ դարի դասական-ակադեմիական երաժշտության մեջ, երբ առաջացավ մեծ հետաքրքրություն նախորդ դարերի ձեռքբերումների հանդեպ:
Հաջորդ գործը շվեյցարաբնակ հայ կոմպոզիտոր Արամ Հովհաննիսյանի գրչին էր պատկանում: Նա 2003թ.-ից տեղափոխվել է Ժնև, այնտեղ սովորելու տարներին մասնակցել և հաղթող է ճանաչվել տարբեր մրցույթներում: Այժմ Շվեցարիայի Երաժիշտների Միության անդամ է հանդիսանում: Նրա «Drei instanzen»-ն շարքից կատարվեցին երկու հատված` «Ende November» և «Leeres Zimmer»: Տաթև Չախչախյանի բանաստեղծությունը, որը ընկած էր այս գործի հիմքում թարգմանվել էր գերմաներեն Հերբերդ Մաուեռի կողմից:

Համերգային մասի հաջողությունը ապահովեցին նաև կատարողները` Վարդան Հարությունյանը` էլէկտրոնայիններ, Արթուր Ավանեսովը` դաշնամուր, Տաթևիկ Մովսեսյանը` սոպրանո, Հասմիկ Վարդանյանը` թավջութակ, Կիմ Սարգսյանը` բաս-բարիտոն: Ինչպես գիտենք, ժամանակակից ստեղծագործությունները բավականին բարդ է ճիշտ ընկալել և կատարել, այդ պատճառով ընտրվել էին բարձրակարգ կատարողներ:
Սոնա Հայկազուն
Արթուր Ավանեսով, «Liederbuch» շարքից չորս երգով
Արթուր Ավանեսով՝ դաշնամուր, Կիմ Սարգսյան՝ բարիտոն
Արթուր Ավանեսով, «Liederbuch» շարքից չորս երգով
Արթուր Ավանեսով՝ դաշնամուր, Կիմ Սարգսյան՝ բարիտոն
- Created on .
- Hits: 5318